maandag 29 januari 2007

Gent



Donderdag had ik mijn laatste examen: internationale politiek.
En daarna stoom afblazen. Omdat ik deze week naar Amsterdam verhuis voor mijn stage, wou ik ook nog even afscheid nemen van "mijn stad" met een wandeling. Gent heeft iets speciaals vind ik. Het is een stad maar ik heb er altijd het dorpsgevoel. Alles is op loopafstand en je kan niet over straat lopen zonder vrienden tegen te komen.
Ik wilde ook een stukje Gent meenemen naar Amsterdam dus ben ik foto's gaan nemen als een echte toerist.
Iedereen kent toch de Graslei? Alleen weet ik niet of je echt al eens GEKEKEN hebt naar de Graslei. Het mag er dan wel stikken van de Japanners maar het is typisch Gent. "Tes ien van de schuunste ploatskes in Gent" zou een rasechte Gentenaar zeggen. Ik zeg het ook.

Thursday I had my last exam: International politics.
Afterwards, I needed to relax. I wanted to say goodbye to "my city Ghent" with a walk because I'm moving to Amsterdam for my internship. Ghent is something special, I think. It's a city but I always keep the village feeling. Everything can be reached by foot and you can't leave your place without meeting friends.
I also wanted to take a piece of Ghent with me to Amsterdam so I went taking pictures like a real tourist.
Everyone knows the Graslei, right? I just don't know if you have ever really LOOKED at the Graslei. It may be crowded with Japanese people but it is typically Ghent. "Tes ien van de schuunste ploatskes in Gent", a real Gentenaar would say. It means: "it's is one of the most beautiful places in Ghent" in the dialect of Ghent. I agree.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Echt een prachtige foto die de deprimerende periode van het jaar meer dan ooit naar boven brengt. Ik ben wel te vinden voor dit soort foto's, maar hoop dat je er ook binnenkort een paar kan nemen met een stralende zon.

Anoniem zei

Hey Monica,

Goed om weten dat ik niet langer de enige Arteveldestudent in de blog-o-sfeer ben...